IRMA
27 lutego 2012 in
IRMA czyli Internetowa Rada Miasta Alwernia
Szanowni Forumowicze,
Organy samorządowe na tyle mogą pełnić swoją służbę na ile angażują się w sprawy mieszkańców, których reprezentują.
Zgodnie z tym założeniem udostępniamy Wam internetową skrzynkę podawczą, za pomocą której możecie kierować swoje sprawy, pomysły i propozycje do Rady Miasta Alwernia. Będą one wnoszone na jej posiedzenia na wniosek radnych Mariusza Stodolskiego oraz Wojciecha Olszewskiego.
By jednak taki wniosek był skuteczny, musi leżeć w kompetencjach Rady Miasta (RM). Określa je Uchwała nr XLIII/313/2006 z dnia 5 kwietnia 2006 r. w sprawie statutu dla miasta Alwernia (pełny tekst uchwały w BIP). Zgodnie z tym dokumentem do zadań RM należy:
- zapewnienie wpływu mieszkańców na zaspokojenie zbiorowych potrzeb Miasta i spraw socjalno-bytowych,
- uczestniczenie w podziale środków finansowych pozostających w dyspozycji Miasta,
- organizowanie pomocy sąsiedzkiej i wspólnych prac na rzecz Miasta,
- wpływ na kształtowanie się zasad współżycia społecznego,
- wspomaganie Gminy w realizacji jej zadań,
- utrzymywanie spokoju, porządku i bezpieczeństwa,
- zwalczanie chuligaństwa i wandalizmu,
- poszanowanie przepisów prawa oraz zapobieganie demoralizacji dzieci i młodzieży,
- poprawa ochrony przeciwpożarowej oraz zabezpieczenia przeciwpowodziowego, pomoc w razie klęsk żywiołowych,
- poprawa opieki zdrowotnej,
- organizacja opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz zagospodarowanie ich czasu wolnego,
- organizacja bazy sportowo-rekreacyjnej i wypoczynku.
Do realizacji tych celów RM dysponuje następującymi narzędziami:
- podejmowanie uchwał w ramach posiadanych kompetencji,
- wyrażanie opinii w sprawach istotnych dla Miasta,
- występowanie do organów Gminy z wnioskami o rozpatrzenie sprawy jeżeli wykracza ona poza jej kompetencje,
- współpraca z radnymi z tereny miasta oraz komisjami Rady Miejskiej,
- organizowanie prac społecznych i pomocy sąsiedzkiej,
- organizowanie konkursów, których celem jest poprawa czystości i estetyki w Mieście.
Wstępny harmonogram posiedzeń Rady Miasta to pierwszy poniedziałek marca, czerwca, września i grudnia 2012 r.
Wnioski, które chcecie złożyć na posiedzenie Rady wpisujcie proszę w komentarzach na tej stronie. Dla skuteczności takiego wniosku konieczne jest podanie danych, które umożliwią nam kontakt z wnioskodawcą. W związku z tym tych, którzy jeszcze tego nie zrobili, prosimy o założenie konta na naszym forum.
Jeżeli jednak chcecie zachować poufność prześlijcie swój wniosek na adres e-mail: zwierciadlo.alwerni@gmail.com.